Runkoverkko

FNE-Finland Oy:n runkoverkko on jatkuvasti kehittyvä, useista eri elementeistä muodostettu kokonaisuus, joka perustuu uusimman teknologian ja asiakasvaatimusten yhteensovittamiseen. Valtakunnallinen kuiturunkoverkkomme tavoittaa kaikki keskeiset suomalaiset kaupungit ja talousalueet.

Verkon rakenne muodostuu yhteen liitetyistä ja toisiaan varmistavista tiedonsiirtorenkaista, jotka mahdollistavat korkeimman mahdollisen käytettävyyden ja häiriöttömyyden tiedonsiirrolle. Runkoverkko on liitetty lähes kaikkiin alueellisten operaattoreiden dataverkkoihin Suomessa, mahdollistaen liittymätoimitukset kaikkialle Suomeen. Valtakunnallista runkoverkkoa täydentävät luotettavat ulkomaanyhteydet.

FNE-Finland Oy:n runkoverkossa välitetään Internet-liikennettä, televisiokuvaa, videokuvaa, puheliikennettä sekä datakeskusten ja toimipisteiden välistä tietoliikennettä. Kaikkia tietoliikennemuotoja välitetään korkealaatuisesti ja reittivarmennetusti. Runkoverkon käytössä oleva moderni teknologia mahdollistaa jo tällä hetkellä 100 Gbps yhteysnopeudet.
Tarjoamme käyttöösi toimintavarman, tietoturvallisen ja tulevaisuuden tiedonsiirtotarpeisiin vastaavan runkoverkon.